Ofte stillede spørgsmål og svar

Ofte stillede spørgsmål og svar omkring regninger og betalinger

Spørgsmål og svar

Hvor skifter jeg kontonummer, hvor pengene skal trækkes fra  

Skal dine forsikringer betales fra en anden konto, så kan du gøre det i din netbank eller kontakte din bank.
Du kan også ringe til os på 70 12 14 16.

Hvor skifter jeg betalingskort til mobilepay

Du kan ændre eller tilføje et andet kort i MobilePay appen under "Betalingsaftaler".

1. Åbn MobilePay
2. Klik på "Menu" nede i højre hjørne"
3. Vælg "Betalingsaftaler"
4. Tryk på Alkas logo under "Dine aktive betalinger"
5. Klik på "Oversigt" - her kan du se hvilket kort, du i dag bruger og skifte til et andet kort.

Hvor skifter jeg betalingsmetode

Du kan altid ændre måden, du betaler dine forsikringer på.
Du kan betale enten via BS eller MobilePay.

Skift betalingsmetode

Hvor skifter jeg betalingstermin

Du kan vælge at betale dine forsikringer årligt eller splitte udgifterne op og betale månedligt.

Skift betalingstermin 

 

Hvor kan jeg se om forsikringen er betalt

Betalte forsikringer fremgår af din konto i banken

Betaler du dine forsikringer via MobilePay, kan du også se om de er betalt ved at åbne MobilePay appen.

1. Åbn MobilePay
2. Klik på "Menu" nede i højre hjørne
3. Vælg "Betalingsaftaler"
4. Tryk på Alkas logo under "Dine aktive betalinger". Her finder du en oversigt over kommende betalinger og hvad du har betalt.

Er der gebyr på opkrævninger

Betaler du via Betalingsservice er der et gebyr på 6,50 kr. pr. opkrævning. Har du mere end én forsikring der opkræves via Betalingsservice på samme tidspunkt, så vil du blive opkrævet mere end ét gebyr. Vil du stadig betale via Betalingsservice, men nøjes med et gebyr, så kan du samle dine betalinger til én aftale.

Saml dine BS-aftaler

Tip: Der er ikke opkrævningsgebyr på automatisk betaling med MobilePay.

Skift til MobilePay

Er du medlem af et af de forbund Alka samarbejder med, er der ikke opkrævningsgebyr, uanset hvilken betalingsform du har.