Mobil og Elektronik

Skader på mobil og elektronik - se hvad du skal gøre

Når uheldet er ude

Se hvad du gør, når uheldet er ude og der er sket en skade på din mobil eller anden elektronik.
    • Er din mobil, tablet eller anden elektronik ødelagt, så kan du altid anmelde skaden online. Når du anmelder online, modtager du en kvitteringsmail på din anmeldelse, og vi ringer efterfølgende til dig.
    • Du har også mulighed for at ringe til os på 70 12 14 16, så finder vi sammen ud af om din mobil eller anden elektronik skal til reparation hos en af vores samarbejdspartner 

    • Det første, du skal gøre, er at anmelde tyveriet til politiet. Når du anmelder tyveriet, så skal du have data, herunder IMEI- nummer på mobilen, klar.

      IMEI-nummeret er din mobils ID- eller serienummer og består af 15 cifrer. Du finder din mobils IMEI nummer på din kvittering for køb af mobilen eller under stregkoden bag telefonens batteri.

    • Ring derefter til os på 70 12 14 16 eller anmelde skaden online. Når du anmelder online, modtager du en kvitteringsmail på din anmeldelse, og vi ringer efterfølgende til dig.

  • Spørgsmål og svar

    Behandling af skade

      Hvor hurtigt behandler I min skade?
      I langt de fleste tilfælde behandler vi skaden færdig med det samme eller inden for ganske få dage.

      I de tilfælde, hvor vi ikke kan udbetale erstatning med det samme, aftaler vi det videre forløb med dig med det samme.
       

    Udbetaling ved skade

      Hvordan får jeg udbetalt min erstatning?

      Når vi udbetaler erstatning til dig, vil det være til din Nemkonto.

    Selvrisiko

      Hvad er min selvrisiko?
      Din selvrisiko står på din police, som du finder ved at logge ind på Mit Alka.
      Hvordan skal jeg betale min selvrisiko?

      Hvis der er tale om en reparation, vil du modtage en opkrævning på din selvrisiko. 

      Hvis det er en totalskade, så vil vi typisk trække din selvrisiko fra værdien af det, som er ødelagt.