Den bedste rabat er måske den, du ikke behøver. For mens mange forsikringsselskaber lokker med samlerabat, er det Alka, der løber med sejren i Forbrugerrådet Tænks store test af forsikringspakker. Og det vel at mærke uden overhovedet at tilbyde samlerabat.
I testen er 13 selskaber blevet sat under lup for at finde ud af, hvor danskerne får den bedste kombination af pris, dækning og kundetilfredshed, når de samler fire forsikringer i ét selskab:
- Indboforsikring
- Bilforsikring
- Ulykkes/Personforsikring
- Husforsikring
Alka ligger øverst, fordi forsikringerne hver for sig har gode dækninger og konkurrencedygtige på pris. Kunderne kan derudover se frem til mulighed for bonus fra TryghedsGruppen.
”Mens mange selskaber lokker med samlerabat, har vi i Alka valgt en anden vej. Vi gør det enkelt – uanset om man har brug for én eller flere forsikringer. Og det virker. En undersøgelse fra Kantar viser, at tre ud af fire nye kunder oplever at spare penge ved at skifte til os. Det bekræfter, at man ikke behøver samlerabat for at få en god pris,” siger Camilla Dahl Hansen, Kommerciel direktør i Alka.
Åben for alle
Alka skiller sig også ud på tilgængelighed. Hos flere selskaber skal man være medlem af en bestemt forening for overhovedet at kunne købe en forsikring. Alka er åben for alle.
Og helt uden rabatter er Alka ikke. ”Ingen regel uden undtagelse. Selvom vi ikke har samlerabat, giver vi faktisk en online-rabat i form af et selvbetjeningsgavekort, hvis man køber sine forsikringer online. På den måde kan kunderne stadig få en lille ekstra fordel, samtidig med at vi holder fast i vores enkle og gennemsigtige priser,” siger Camilla Dahl Hansen.
Alka giver derudover 10 % rabat til medlemmer af en række fagforeninger, Faglige Seniorer samt medlemmer med PlusKort.
Mere end bare lave priser
Forbrugerrådet Tænk har også kigget på kundetilfredshed og klager til Ankenævnet for Forsikring. Her klarer Alka sig også flot, hvilket viser, at lave priser og god service godt kan gå hånd i hånd.
”Vi er stolte af at blive kåret som Bedst i Test. Det er et skulderklap til vores måde at gøre tingene på. Hos os behøver kunderne ikke jagte rabatter eller skjulte tilbud. De får en enkel løsning, gode priser og en stærk dækning” siger Camilla Dahl Hansen.