Opsigelse

Find svar på de mest stillede spørgsmål

h

Her kan du få svar på de mest stillede spørgsmål omkring opsigelse

Opsigelse fra andet selskab til Alka?

Ønsker du at skifte selskab til Alka, så skal du ikke foretage dig noget hos dit nuværende selskab. Vi sørger for opsigelsen.

Vær opmærksom på at dit nuværende selskab kan opkræve et gebyr i forbindelse med opsigelse, hvis du opsiger dine forsikringer udenfor hovedforfald. Derfor er det vigtigt at du undersøger hvilke regler dit nuværende selskab har.

Opsigelse af forsikring hos Alka 

Du kan opsige din forsikring hos Alka med løbende måned + 1 måneds varsel. Dog kan der være scenarier hvor du kan opsige med det samme (f.eks. en hundeforsikring, hvis du ikke længere har hunden). 

Overvejer du at opsige en eller flere forsikringer, kan du kontakte os på chatten eller på telefon 70 12 14 16. Så sidder vi klar til at hjælpe dig videre.

Er du ved at skifte til et andet forsikringsselskab fra Alka, så skal du ikke foretage dig noget. Dit nye forsikringsselskab sørger for at opsige din forsikring for dig.

Du kan læse mere op opsigelses gebyrer her

Jeg har solgt min bil, skal jeg selv opsige min bilforsikring hos Alka?

Din bilforsikring bliver automatisk opsagt, når vi får besked fra SKAT om, at bilen er omregistreret eller afmeldt.

Den nye ejer har jf. lovgivningen 4 hverdage fra salgsdagen til at finde en forsikring.

Du vil helt automatisk modtage en opgørelse, når dette er sket. Har du penge til gode hos os, sørger vi for at du får dem tilbage på din NemKonto.

Jeg har solgt mit hus, skal jeg selv opsige min husforsikring hos Alka?

Hvis du har solgt dit hus, skal køberens forsikringsselskab opsige din husforsikring hos Alka.