Mød vores kunder

Liv fik stjålet sin cykel foran skolen

Tilbage til kundeoplevelser

”Et par få klik i det digitale katalog, og så havde vores datter en ny cykel”

En forårseftermiddag efter skole ringede Finn Nielsens datter Liv hjem til sine forældre. Hendes cykel var blevet stjålet ude foran skolen på Amager. Straks satte Finn og hans kone en eftersøgning i gang i lokalområdet.

”Vi tænkte, at tyven ikke kunne være nået langt væk fra skolen. Så vi kørte rundt og ledte efter cyklen – desværre uden held, ” fortæller Finn.

Efter den forgæves jagt på cyklen tænkte Finn i første omgang ikke på at melde tyveriet til forsikringen. Men da han tog fat i Alka, blev der hurtigt sat gang i erstatningssagen.

”Jeg forklarede kort situationen, og blev taget imod med åbne arme – der var stor forståelse og hjælp med det samme. På et par minutter var Alka allerede i gang med at sørge for hjælp til en ny cykel, uddyber Finn.

Skadebehandleren fik hurtigt indhentet de nødvendige oplysninger om cyklen, oprettet sagen og bevilliget erstatning, så Liv igen kunne få en cykel at køre i skole på.

Nemt at vælge ny cykel digitalt
Liv ville gerne have en cykel magen til den gamle, som Finn og hans kone havde købt i Bilka. Derfor valgte de en tilsvarende cykel for erstatningsbeløbet i det online katalog, som Alka gav dem adgang til, da sagen var behandlet.

”Allerede dagen efter vi havde anmeldt cykeltyveriet, fik vi adgang til Alkas katalog, hvor vi kunne vælge en ny cykel. Meget nemt og brugervenligt at det kunne klares så hurtigt digitalt. Vi valgte en ny cykel, printede beviset ud og hentede så cykel og lås i Bilka. Super kundeservice, ” afslutter Finn.