Er dit barn dækket i skolen og ved fritidsaktiviteter?

Få økonomisk hjælp hvis uheldet er ude

Se din pris

Find svar på de mest almindelige spørgsmål

Vi har samlet svarene på de mest almindelige spørgsmål vi modtager sammen på denne side. 

  • Hvordan fungerer det?

    For at få adgang til at angive dine forhandleroplysninger, og for at sikre at kunden får sit gavekort ved bestilling, skal du gøre følgende:

    • Start altid bestillingen på alka.dk/dbfu
    • Hvis du ikke ser DBFU-logoet mens du beregner, skal du gå til alka.dk/dbfu og starte igen
    • Når kunde har valgt sin dækning, skal du indtaste dit telefonnummer som det først i sektionen "Supplerende oplysninger"


  • Er det nok blot at angive Alka som forsikringsselskab ved indregistrering af bilen?

    Nej, du skal gå igennem beregningen med kunden. Ellers mangler Alka en masse oplysninger for at kunne tegne den endelige forsikring. At gå igennem beregningen er måden du sikrer at kunden ved hvilken pris de får, og samtidig sørger for at Alka har de oplysninger der er nødvendige for at indhente skadeshistorik etc. på kunden.

  • Kunden ikke kan bestille online?

    Hvis kunden ikke har mulighed for at gennemføre bestillingen på alka.dk, skal du blot ringe til Alka på 70121416 og oplys at du er DBFU-forhandler, så hjælper vi jer igennem, og sørger for at dit salg bliver registreret, samt at kunde får sit gavekort

  • Jeg har bestilt uden at være forbi alka.dk/dbfu?

    Hvis du ikke har udfyldt dit telefonnummer i købsflowet, skal du blot sende en mail til partnerskaber@alka.dk med nedenstående oplysninger, så får vi registreret dig på policen, og sørget for gavekort til kunden:

    • Forhandlernavn (fx Jensen Biler) 
    • Dit telefonnummer
    • Bilens registreringsnummer (eller kundens telefonnummer, hvis bilen endnu ikke er indregistreret)
    • Dato for bestillingen på alka.dk (angiv ca. hvis du ikke er sikker på datoen)
  • Kunden har ikke modtaget sit gavekort?

    Ring til Alka på 70121416, og oplys at du er DBFU-forhandler, så hjælper vores kundeservice dig.

  • Jeg har ikke modtaget afregning for mit salg?

    Hvis der mangler et salg på din opgørelse, kan du skrive til partnerskaber@alka.dk. For at kunne undersøge det skal vi bruge følgende oplysninger:

    • Forhandlernavn (fx Jensen Biler) 
    • Dit telefonnummer
    • Bilens registreringsnummer (eller kundens telefonnummer, hvis bilen endnu ikke er indregistreret)
    • Dato for bestillingen på alka.dk (angiv ca. hvis du ikke er sikker på datoen)
  • Kan jeg stadig bruge den gamle formular?

    Nej, den gamle formular kunne kun benyttes i marts.

    Hvis du har et salg der ikke er registreret, skal følge guiden under punktet "Jeg har bestilt uden at være forbi alka.dk/dbfu?" herover.

Køb børneulykkes-forsikring online

Se pris og køb