Vi kommunikerer digitalt med dig på Mit Alka
Når du har en forsikring hos os, har du adgang til Mit Alka på alka.dk. Det er din personlige side, hvor du kan finde oplysninger om dine forsikringer. Det er fx dokumenter, opkrævninger, forsikringsoversigter, fordele og oplysninger om dine skader med mere.
Det er også til Mit Alka, at vi sender dokumenter vedrørende din aftale. Herunder fx varslingsbreve, eventuelle opsigelsesbreve med mere. Når vi skriver til dig, sker det på dansk.
Den øvrige kommunikation mellem dig og os, fx besvarelse af spørgsmål til din aftale, en anmeldt skade, tilfredshedsundersøgelser med mere, kan også ske i en anden digital form, fx via mail, chat eller sms.
Når vi sender ny post til dig
Vi giver dig besked på mail og/eller sms, når vi sender ny post og nye dokumenter til dig på Mit Alka. Det er derfor vigtigt, at vi har de rigtige kontaktoplysninger på dig. Opdatér derfor straks dine kontaktoplysninger på Mit Alka, hvis din mailadresse og/eller dit telefonnummer ændrer sig. Alternativt kan vi hjælpe dig, hvis du kontakter os på 70 12 14 16.
Det er vigtigt, at du læser de meddelelser, vi sender til dig på Mit Alka, på samme måde som hvis vi sendte dem til dig som fysisk post. Når du får digitale dokumenter fra os, anses de for at være kommet frem til dig, når de er tilgængelige for dig på Mit Alka, og vi har givet dig besked om disse på mail eller sms.
Er du fritaget fra Digital Post?
Hvis du er fritaget for Digital Post fra det offentlige og også ønsker at modtage din post fra os i din postkasse, skal vi have besked om det.