6. marts 2018

2017 - årsrapport
Alka har kundetilgang og massiv vækst på onlinesalg

Alka Forsikrings bestyrelse har netop godkendt selskabets årsrapport. Selskabet har oplevet væsentlig fremgang i 2017. Alkas forretningsomfang i policer er vokset med 3 % og selskabet fik 8.197 nye kunder, svarende til en vækst på 2,2 %.

Resultater

• Årets resultat for Forsikring-Aktieselskabet Alka er et overskud på 367 mio. kr. efter skat sammenlignet med et overskud på 235 mio. kr. i 2016.
  • Det forsikringstekniske resultat blev på 331 mio. kr. i 2017 mod 191 mio. kr. i 2016.
  • Combined ratio blev 85 i 2017 mod 91 i 2016.
  • Erstatningsprocenten brutto blev 66 i 2017 mod 72 i 2016.
  • Bruttodriftsomkostninger for 2017 blev 345 mio. kr. mod 354 mio. kr. i 2016.

Alka Forsikrings adm. direktør Henrik Grønborg udtaler:
Alka har gennem de seneste år investeret massivt i onlineløsninger for at imødekomme kundernes behov med de bedste brugervenlige løsninger.
Det har været en del af selskabets vækststrategi at satse på attraktive onlineløsninger og tilbyde kunderne et moderne, velfungerende forsikringsselskab. Vi er lykkedes med at vokse samtidig med, at vi ligger blandt toppen i branchens kundetilfredshedsmålinger med en EPSI score på 80,8. Det er et tegn på, at vores strategi og investeringer i digitale løsninger og kundeoplevelser har haft den rette effekt. Jeg er meget tilfreds med resultatet, og med at vores onlineløsninger er så vellykket, at 30 % af vores forsikringssalg i 2017 foregik online.”

For yderligere information eller interview med adm. direktør Henrik Grønborg kontakt venligst:
Lise Agerley, Kommunikationsdirektør i Alka Forsikring