21. juni 2016

Generationsskifte i Alka Forsikring

Den 1. juli 2016 overtager Henrik Grønborg posten som administrerende direktør i Alka Forsikringefter Jens Bærentsen.

Henrik Grønborg er i dag viceadministrerende direktør i Alka Forsikring, hvor han har været ansatsiden 1998. Henrik Grønborg sidder i koncernledelsen og har haft en fremtrædende rolle iforbindelse med selskabets strategiudvikling og resultatskabelse.

”Det er et stort privilegie, at overtage posten som administrerende direktør i Alka Forsikring. AlkaForsikring har gennemgået en yderst positiv udvikling, og vi har skabt markante resultater, som jegbåde er stolt og ydmyg over at overtage ansvaret for. Vi fortsætter vores øgede fokusering påinnovation i kundeløsninger, hvor digitalisering er en væsentlig faktor”, udtaler Henrik Grønborg.

Jens Bærentsen har været selskabets administrerende direktør siden 2003.

”I 2016 har jeg for 14. gang haft æren og ansvaret for at aflægge årsrapport som administrerendedirektør. Alka Forsikring er i god form, og det er det rigtige tidspunkt for et vagtskifte på broen”, siger Jens Bærentsen.

Alka Forsikrings bestyrelsesformand Kim Simonsen udtaler:
”Jens Bærentsen har skabt markante resultater. Han har gjort et fantastisk arbejde for, at AlkaForsikring har en meget stærk position på forsikringsmarkedet i dag.Med valget af Henrik Grønborg som ny administrerende direktør sikrer bestyrelsen både kontinuitetog fornyelse i forhold til selskabets fortsatte udvikling.

”Jens Bærentsen har valgt at fortsætte i en stilling som advokat i Alka Forsikring.

For mere information eller interview med Henrik Grønborg kontaktes Alkas kommunikationsdirektør Lise Agerley.
E-mail: lag@alka.dk.
Telefon 43585911, Mobil 40210177

Pressebilleder af Henrik Grønborg og Jens Bærentsen er vedhæftede.

Alka Forsikring

Lise Agerley