2,5 millioner danskere kan spare på mobilabonnementet

Pressemeddelelse, 02. dec. 2020

Alt for mange danskere betaler alt for meget for at bruge deres mobiltelefon. Det mener Alka Forsikring, der nu lancerer Danmarks billigste mobilabonnement. Med en pris på 59 kroner om måneden er der mulighed for at spare op til flere tusinde kroner årligt, hvis man er en af de 2,5 millioner danskere, der får adgang til tilbuddet, når Alka Mobil går i luften i starten af det nye år.

I over 100 år har Alka tilbudt forsikringer til lav pris på det danske marked. Nu udvider forsikringsselskabet sit virkefelt med etableringen af et nyt mobilselskab, Alka Mobil, der skal sikre, at danskerne fremover også kan få et billigt mobilabonnement.

Med en pris på 59 kroner om måneden for fri tale, fri sms, fri mms og 7 GB data i Danmark bliver Alka Mobil landets absolut billigste fri tale mobilabonnement. Tilbuddet bliver tilgængeligt for cirka 2,5 millioner danskere, der enten er kunder i Alka eller medlem af et af de fagforbund, som Alka samarbejder med. Det gælder nemlig alle personer i husstande med Alka-forsikringer eller et forbundsmedlemsskab - også selvom medlemmet ikke er forsikret i Alka.

"Hvis du for eksempel betaler 149 kroner om måneden for dit mobilabonnement i dag, hvilket mange danskere gør, vil du kunne spare over 1000 kroner om året ved at skifte til Alka Mobil. Hvis I er flere i husstanden, kan det snildt blive til en besparelse på flere tusinde kroner om året," siger Frederik Sjørslev Søgaard, direktør for Alka Forsikring.

Ud over Danmarkspakken lancerer Alka Mobil en EU-pakke til abonnenter som har behov for at bruge telefonen i udlandet. EU-pakken koster 84 kroner og har 10 GB data, hvoraf 6 GB kan bruges i EU. Der er ingen binding på nogen af pakkerne, og det er muligt at skifte fra Danmarks- til EU-pakken eller omvendt, hvis ens behov ændrer sig.

"Mange betaler for abonnementer med en hulens masse data, som de slet ikke bruger. Vores abonnement indeholder data, der dækker behovet for 95 procent af danskerne. Men hvis man alligevel har brug for mere data en enkelt måned, så kan det naturligvis tilkøbes," forklarer Frederik Sjørslev Søgaard, der har en årelang baggrund i telebranchen, blandt andet som direktør for TDC Privat, og derfor ved alt om, hvad han begiver sig ud i med Alka Mobil.

"Vi står i en anden situation end andre udbydere på området. For os handler det ikke om at tjene penge på mobiltelefoni. Det drejer sig udelukkende om at kunne give vores kunder og forbundsmedlemmer nogle attraktive fordele, der gør dem glade og tilfredse. Det har vi gjort i Alka før, blandt andet med 'tank & tjen', gratis superliga-billetter og gratis bilvask," fortsætter han.

Han understreger, at valget på mobiltelefoni ikke bunder i noget ønske om at ændre Alkas forretning, som er og bliver et skadesforsikringsselskab.

"Vi er altid på udkig efter attraktive kunde- og medlemsfordele. Den månedlige pris på et abonnement med fri tale er de seneste år steget markant i de store selskaber til 149 kroner om måneden. For mange mennesker vil der derfor være en del penge at spare med vores tilbud," slutter Frederik Sjørslev Søgaard.

Alka Mobil bliver et selvstændigt selskab med egen kundeservice, der starter ud med cirka 20 medarbejdere, som tiltræder i begyndelsen af det nye år. Allerede nu er det dog muligt at blive skrevet op til det nye abonnement på www.alka.dk/alkamobil, hvis man vil først i køen.

For yderligere information, kontakt Susanne Lindhage på telefon 41 86 28 80.

Alka Forsikring
En del af Tryg Forsikring A/S